November 16, 2018

How Time Flies

Hai blog kesayangan hamba ðŸ˜™
dah lama kita tak jumpa, sorry ye sebab busy sangat.
Sedar tak sedar dah dekat setahun dah tak menulis dalam blog ni. 
tahun 2018 dah hampir ke penghujung and macam2 jadi sepanjang tahun ni.
nak tahu tak ape ? 2018 ni jugak dah selamat habis belajar, dah konvo dah pun and dah dapat kerja dah pun sekarang. Alhamdulillah ðŸ˜Š how time flies..
kejap je masa berlalu, 2018 ni jugak lah ada kehilangan, kebahagiaan, kesedihan, pengalaman baru and paling tak percaya, ada orang masuk merisik hahaha wowwww !! ðŸ˜€ 
tak percaya ? haha serious masa raya haji baru ni tu lahh rasanya bukan jodoh lagi kot. 
Banyak lagi yang nak kena capai yang masih tak tercapai hmmm. 

And yang paling sedih, kematian dan kehilangan. Aku hilang orang yang aku sayang, Allah lebih sayangkan dia, semoga arwah tenang disisiNya aminn.
another one is aku kena lepaskan orang yang aku sayang untuk orang lain hahah memang dari dulu memang kena macam ni hmm sedih betul. 
Tapi takpe mungkin ada hikmah semua ni jadi, mungkin Allah nak temukan dengan jodoh yang lebih baik who knows right?
Tapi untuk kali ni tak sakit macam 5tahun lepas, mungkin sebab dah pernah sakit pernah jatuh so this time tak teruk sangat, sebab dah boleh kawal perasaan tu. 
Sorry tau entry kalini panjang sikit hahaha setahun kot tak bukak blog ni ofcos la banyak nak story kan..
Takpelah mungkin takde jodoh, saya doakan awak bahagia ðŸ˜Š 
kita jadi kawan baik pun dah cukup untuk saya heee. 
okay yang tu dah lepas so biarlah, i hope i can move on yeahh! 

okay next story jeng jeng jeng. 
aku dah dapat kerjaaaa haaaa teka kerja ape?
Alhamdulillah pegi sana pegi sini interview berbulan bulan last dapat jugak jadi cikgu tadika kat tadika cina. Cina kau haaa ambikk, 80 orang anak murid aku semua cina and semua tak paham melayu haihh nasib. 
aku pun tak tahu macam mana boleh dapat kat situ, tapi serious aku cakap ajar anak cina ni memang mencabar gila nak mamposs ðŸ˜©
tapi banyak yang aku belajar dari situ, nanti yang tu aku buat entry khas okay, 
haaaa lepastu, aku dah grad yayyyy alhamdulillah ðŸ¤—
3tahun aku struggle untuk diploma walaupun selalu tido dalam kelas tapi alhamdulillah dgn pointer aku dapat grad first class. nak tahu kenapa? sebab masa SPM dulu aku buat mak ayah kecewa and sekarang niat aku azam aku dah tercapai and i've prove it. Tanpa dorang aku takkan sampai tahap ni. Like i said ada hikmah setiap yang terjadi. 

okay next plan tak sure lagi, kalau dapat sambung degree aku sambung insyaAllah ada rezeki, tapi kalau dapat kerja yang lebih baik, aku kerja la kot bergantung kpd keaadan. 
Semoga murah rezeki untuk dapat kerja. 

Okay setakat ni la kot, yang entry khas untuk convo untuk kerja tu next time yaa ðŸ˜Š
Semoga murah rezeki aku dapat kerja yang lebih baik, 
bila lagi nak bagi duit nak balas jasa mak ayah yedokk?
and aku harap aku kuat untuk hadapi setiap dugaan yang datang hee. 
okay lah goodnight ðŸ˜´


Hai Teacher Anis ðŸ˜˜

No comments:

Post a Comment