January 2, 2016

AZAM 2016




Haaaa dah masuk tahun baru dah, rasanya belom terlambat lagi nak ucapkan 

HAPPY NEW YEAR !!!!!

 2015 dah melabuhkan tirai 2016 pulak datang menjelma and i unofficially 19. dah tua dah hukhuk. Terlalu banyak kenangan, pengajaran, pengalaman pahit manis tawar masin masam semua adaa hahaha and aku takkan lupakan apa yang pernah terjadi sepanjang 2015 ni sebab terlalu tragis ewahh hahaha tragis nahh. Biarlahh ape yang jadi tu aku simpan sendiri hmm okayy sekarang ni dah masuk 2016. Tahun baru untuk kita mulakan hidup yang baru dengan semangat dan azam yang baru. Aku tahu setiap orang ade azam kan? setiap tahun mesti ade je azam yang kita buat tapi bila dah masuk tahun lain aku sendiri tak ingat daaa azam aku tahun lepas apee haha terok betul laa.

Rasa macam tak percaya umur dah 19 rasa macam cepat je masa berlalu. Orang cakap semakin besar semakin banyak dugaan yang kita akan tempuhi and semua tu akan buat diri kita ni bertambah matang. Since aku dah 19, aku dah mula fikir tentang perjalanan hidup aku untuk masa depan yang aku sendiri tak tahu. yelaa kita cuma mampu rancang je kan? selebihnya Allah yang tentukan

OK! setiap orang ada azam masing-masing. ade yang nak kawin ade yang nak pakwe makwe baru hhahaha gatai hang nohhh >.< Aku pun ada azam aku sendiri jugakk haha ingat korang je boleyy ade azam.Tahun baru ni i start my new life with my parents, dengan roommates aku yang gila gila tu haha takkk sabar nak jumpa dioranggg and paling special dengan seseorang ni heheheheheh aipp aipp bukan gewe ke kekasih gelap ke sapa ke. Kitorang punya relay ni complicated sikit kami masih berkawan and kenal hati budi masing masing lagi. InsyaAllah if dia jodoh aku, aku akan terima dia seadanya. 

Haaaa okay ni azam aku untuk tahun ni 


 jadi anak yang rajin basuh pinggan hehehe sebelum ni aku malas tapi sejak cuti ni rajin pulak

 deanlist dalam final exam and naik pentas ambik anugerah semata mata nak tengok parents happy

 lebih matang melibatkan soal hati 

 jangan mudah sayang orang sebab perangai aku ni mudah sayang bila dah rapat

 haaa yang ni kena jugak . DIET !!!

 jaga solat

 cuba labuhkan tudung

 jangan boros sangat huhhh kena belajar kumpul duit

 jangan baran sangat masa drive heheheh yang ni jangan tiru okayyy

 cuba mantapkan lagi kek 

 dapat banggakan mak ayah aku hm selalu kecewakan diorangg

 latih diri supaya selalu baca quran


hmmmm rasanya tu je kot azam aku untuk tahun ni. Aku harap dalam tahun ni aku dapat tunaikan azam aku ni hahhaha harapnyaaa lahh jangan azam tinggal azam pulakk. wait for next entryy yaaaa sebabb i nak storyy pasal tempat i studyyy patut nyaaa dah lama dah story tapi busy, wait yaa sayanggg . So? Bye 2015, Assalamualaikum 2016. 





No comments:

Post a Comment